קייטנת פסח - המסלול המונטסורי
השיטה דוגלת בלמידה של הילד תוך עשיית הדברים בעצמו. מתוך הנחה שביסודו הילד הוא אוטודידקט. מונטסורי טענה כי מבנה המוח של הילד מאפשר לו לקלוט רשמים מהסביבה באופן בלתי מודע, וכך הוא מלמד את עצמו. את יכולת זו הגדירה מונטסורי כ"מוח הקולט" (The absorbent mind). מונטסורי טוענת שהילד תמיד יבחר פעילות שעונה על צורך פנימי שלו, ושבחירה זו תגרום לו לשמוח ולהתלהב מהלמידה. אהבת הלמידה הזו היא הבסיס של שיטת מונטסורי, בתקווה לנטוע בילד אהבת למידה לשארית חייו.
המסלול משולב עם המסלול הרגיל, במסגרתו הילדים מתנסים בלימוד מתמטיקה, אנגלית, שפה פיזיקה ומדעים באמצעות עזרים מונטסוריים. הלמידה חוויתית מאוד ומהנה במיוחד!!!
מורה מוסמך
מורים עם רקע וניסיון בהדרכת ילדים, אשר עובדים במהלך השנה במסגרות מונטסוריות
שעה מונטסורית יומית
הפעילות משולבת עם המסלול הרגיל - הילדים שנרשמים למסלול מקבלים שעה יומית של פעילות עם עזרים מונטסוריים
בתי ספר מונטסוריים
כיום ישנם למעלה מ25000 בתי ספר מונטסוריים בעולם כולו. ישנם בתי ספר בישראל שמאמצים 'זמן מונטסורי'
סביבת למידה בנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות
בבסיס עומדים עקרונות הכבוד אל הילד והאמונה ביכולותיו
הסביבה המוכנה
לתת לילד בסיס לגדול להיות מבוגר מפותח היטב, אחראי, מאושר ומגשים את עצמו
בשיטת מונטסורי נתפסת הסביבה ככלי מחנך המשפיע על המטרות החינוכיות
אביזרי למידה בשיטת מונטסורי
אביזרי הלמידה בשיטת מונטסורי הם עזרים ומשחקים התוכננו בקפידה בכדי להיות מותאמים ליכולות המפתחות בילד תוך שילוב של לימוד והבנה ובכוונה לאפשר לילדים חופש פעולה ובקרת משגה
GO DEEPER - קצת יותר לעומק
בחינוך על פי מונטסורי מושגת הלמידה על ידי תהליך ייחודי בו הילד לומד מתוך מוטיבציה פנימית. השיטה מציתה את סקרנותו של הילד, מאפשרת לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש יותר מתשובה אחת נכונה!
השיטה תעזור לכל ילד ללמוד לחשוב אחרת, לפתח אסטרטגיות למידה ולמצוא את הדרך המיוחדת שלו, ללמוד איך ללמוד.
יש לאמן את הילד תחילה על חלק מן הפעולה בכדי להגיע בעתיד לפעולה השלמה והמורכבת. העזרים מבודדים תכונה אחת נלמדת בכל פעם, כך שמתאפשרת למידה קלה ועם זאת מאתגרת- ישנן דרגות קושי שונות ללא מרווחים גדולים. אביזרי הלמידה מעוצבים בצורה אסתטית, רובם עשויים עץ ובעלי תחושה טבעית ונעימה
איך זה עובד אצלנו?
"הסביבה המוכנה" נוגעת בעיצוב וסידור הכתה והחצר. הסביבה מאורגנת על פי תחומי הדעת, וכוללת את אביזרי הלמידה של כל תחום. הילד חופשי לבחור את האביזר שהוא רוצה, להשתמש בו, ולהחזיר למקומו בתום השימוש. כך, מזמנת הסביבה את העצמאות ואת חופש הפעולה. האביזרים מסודרים בסדר עולה של קושי, כך שהאתגר והעניין נשמרים. התאמת ה"סביבה המוכנה" לממדיו של הילד יוצרת מצב בו הכל בהישג ידו של הילד. כמו כן, אין ארונות סגורים או מדפים גבוהים אליהם לא יוכל הילד להגיע. החלל מזמין ומאפשר- אך לא כופה את עצמו.
חינוך לחשיבה יצירתית = חשיבה המצאתית – חיבור בין שני דברים ויצירת משהו חדש שטרם חשבו עליו לפני כן. לדוגמה – סכין ומברג = אולר.
מערכות רוב גולדברג – בניית מערכת סבוכה המורכבת מחלקים רבים המבצעת תהליך בתגובת שרשרת בכדי לבצע פעולה פשוטה. אנו מקיימים את הפעילות הזו במסלול המונטסורי בכדי לתת לילדים לטעום מעולם הפיזיקה וחוקיו. הילדים בונים את המערכת.
חדר עזרים מונטסוריים, משחקי חשיבה ואסטרטגיה – הילדים יכנסו לחדר עם מבחר עזרים מונטסוריים, משחקי אסטרטגיה ויקבלו הדרכה ממדריך עם רקע וניסיון בהפעלתם.
המדריך יכווין את הילדים ללמידה ותרגול עם העזרים.